En bruger har spurgt mig om Band-in-a-Box kan skrive og spille 32. dels noder.
Et problem jeg aldrig har tænkt over, da de dog er ret sjældne. Man kan sagtens indtaste 32. dele i BIAB. Gør sådan: Vælg editerbart nodesystem. Højreklik på taktlinjen ( se illustration) og skriv 8. Hvis man skriver 3 får man trioler i en lige taktart og skriver man 5 får man femtoler etc.

Desværre kommer noderne til at se lidt mærkelige ud. Prøv at se illustrationennedenfor.

En anden måde at indskrive noder er i pianorullen. Tryk på pianorulleikonet og indstil snap til 32. dele (eller en hvilken som helst nodeværdi) og indstil også nodeværdiruden ( se igen illustrationen. Indtast noder. ved at trykke ctrl-shift (ændrer markøren til en pen) og skriv noderne. Igen ser de ud på samme måde i nodesystemet.

Håber det løser problemet
Lindbjerg

Attached Files (Click to download or enlarge) (Only available when you are logged in)
boks.jpg (93.16 KB, 33 downloads)
32dele.jpg (26.83 KB, 30 downloads)
rulle.jpg (123.86 KB, 29 downloads)
Last edited by lindbjerg; 02/06/14 07:24 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion