En bruger skriver til mig:

Jeg har arbejdet med BB i mange år. - Købte den først inst.CD-rom i 2007. Den bruger jeg stadig. Styresystemet på min ligeledes aldrende PC er Vista. Det var temmelig problematisk at installere BB på den. Jeg måtte tilkøbe: 'EDIROL usb midi interface UM-2ex', samt eksternt lydkort: 'Creative usb Sound Blaster'. Men nu har den så fungeret rimeligt, men ikke optimalt i alle årene.
Selve den grundlæggende funktion af BB er jo et fremragende koncept. Derfor har jeg haft stor gavn af det - både m.h.t. frenbringelse af lydfiler og nodeudskrivning.


Lige nu skal min Vista PC afløses af en ny. Den nye skulle gerne kunne håndtere BB uden for meget tilkøb og installationsbesvær. Desuden vil jeg købe BB 2015.
- Kan du fortælle mig, hvilket styresystem, der er anbefalelsesværdigt: 7, 8.1 eller det kommende 10? - Skal jeg vente, til 10'eren kommer på markedet?
- Skal mit tilsluttede keyboard være med usb udgang, eller kan jeg stadig bruge DIN-stik forbundet med EDIROL?
- Jeg har endnu ikke kunnet optage auditivt (med mikrofon), selvom jeg har prøvet at tilslutte mikrofon - og iøvrigt har fulgt den procedure, som du beskriver i din video. Det er måske programmet, der ikke fungerer ordentligt?


Last edited by lindbjerg; 02/15/15 03:34 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion