Hej Jørgen

Sange gemmes altid med bogstavet "U" som sidste bogstav i filudvidelsen, uanset om de er gemt med en af de indbyggede stilarter eller ej. Hvis man f.eks laver en sang med stilarten ZZJAZZ.STY (dvs. en af de 24 indbyggede stilarter), ville tidligere versioner af BB gemme sangen som MySong.MG1 ('1' indikerer stilart #1 – ZZJAZZ). Nu gemmes den som MySong.MGU. Ældre sange som åbnes med .MG1 endelsen, bliver stadig gemt som MG1 for at undgå dobbelte sangfiler.
Hvis du har en audiofil associeret til sangen, vil audiodelen blive gemt separat og blive døbt MySong.WAV.

"Åbner fil f.eks. i Finale eller Cakewalk, misser det nogen gang at der komme flere noder end der skal være,
f.eks. i melodistemmen en ”2 klang”
Hvad kan skyldes det?"
Svar: Jeg tror det skyldes, at små fejlanslag som filtreres fra i BIAB, men som jo stadig er der. Er det altid melodistemmen?

VH
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion