Hej Jørgen

Det korte svar er JA.

Du gør sådan:
Skriv akkorderne til din sang, - også de takter, som skal være tavse. Højreklik i Akkordskemaet i den takt, som skal være den første mutede. Åbn dialogen taktindstillinger. I rullemenuen ved Instrumenter skifter ved denne takt vælger du mute for Alle instrumenter. Når du vil have musikken ind igen, går du til den takt, hvor musikken skal begynde og gentager processen. Nu vælger du blot Tilbage til normal. Jeg vil anbefale, at man først muter, når man har indspillet de takter, som skal stå alene.

Denne metode er også velegnet til at opbygge et nummer. Man kan f.eks vælge at have 8 takter kun med bas og tromme. Man skal nu vælge disse indstrumenter i stedet for Alle. Derefter kan man hen ad vejen tilføje flere instrumenter.

Venlig hilsen
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion