Hej Gustav

Det var rart at høre, at det virker. Jeg vil prøve at besvare dine andre spørgsmål.

Allerførst: Du har Pro udgaven, som er den mindste pakke. Prøv at se her, hvad den indeholder: http://www.pgmusic.com/bbwin.packages.htm

Som du kan se er der næsten ingen (MIDI)stilarter, RealDrums og RealStyles. Band-in-a-Box store styrke er netop disse ting. Hvis du har råd, vil jeg anbefale at opgradere til UltraPlusPAK. Det er fordi du mangler alle disse add-onns, at du ikke kan se, hvor du skal generere audiosolister. De solister, som ikke er til rådighed, betegnes N/A (ikke tilgængelige). Jeg vil råde dig til at høre nogle af demoerne. De er ikke "pyntede". Det er simpelt hen sådan, det lyder, når man bruger RealTracks, RealDrums. Hør dem her: http://www.pgmusic.com/realtracks.all.php?os=win

Ved du, at BIAB er oversat til dansk med dansk manual? Du finder en post øverst i forummet, hvor adressen er angivet, - og oversættelsen er ganske gratis.

Hvis du vil opgradere, kan du gøre det på den danske hjemmeside her i BIAB. Øverst på forsiden er der en række flag. Hvis du trykker på det danske, åbner den danske hjemmeside. En anden mulighed er at kontakte Indigo 2 (Heine)og købe (opgradere) der.

Det er meget lang tid siden, jeg selv har hentet BIAB filer, da jeg stort set har alt. Men prøv at Google. Måske er der andre forum-medlemmer, som kan hjælpe dig?

Du spørger til *****: "Når jeg i hovedvinduet, hvor jeg indtaster akkorderne, vælger 'Trompet' som instrument, hvorfor er det så ikke en trompet jeg hører når jeg trykker på Play ?". Jeg regner med, du mener trompet som solist. Hvis du vælger en trompetsolist, vil du høre trompet som instrument. Jeg giver dig lige nogle tips til, hvordan du skal generere en solo.

Når du genererer en solo er der flere måder at gøre det på. Hvis du vil have en MIDI solist, trykker du på Solist knappen. Nu åbnes "Vælg Solist" dialogen. Vælg først om det skal være en 'lige' eller en 'swing' stilart, (afhængig af stilarten, du bruger som akkompagnement). I feltet nedenfor vælger du genre. Prøv fx Satch trompet (forudsat du har valgt en swing- stilart. Nu åbnes en række muligheder. Vælg en af dem. Allernederst i rullemenuen kan man vælge RealTracks audiosolister. Hvis man har dem alle, er dette vindue ganske uoverskueligt. Prøv hellere dette: Tryk på RealTracks ikonet (en sax) Nu åbnes dialogen "Tildel RealTracks til spor" Tryk her på "Type indtil solisterne er øverst. Find en som passer i tempo, fornemmelse og instrument.

Håber du er blevet hjulpet, - ellers skriv igen.

Venlig hilsen
Lindbjerg


Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion