Martin har skrevet følgende indlæg til mig privat. Jeg tillader mig at bringe det her i forummet.
Lindbjerg

Hej Lindbjerg.

Mit navn er Martin. Jeg er fritids lejrbåls sanger og guitarist ved hyggelige stunder med venner. Jeg har tilsyneladende også et vist talent for at lave sange. Nogen stor musiker tror jeg nu ikke jeg er, og jeg får heller aldrig samlet et band, da det vil kræve mere tid end jeg kan prioritere. Derfor lyder Band in a box som det helt rigtige. Jeg har læst en del om produktet og overvejer begynderpakken. Der er dog et par ting jeg ikke er helt sikker på. Men det jeg forestiller mig er:

Jeg indlæser akkorderne fra min sang. Derefter indsynger jeg sangen på den melodi jeg har valgt. Dermed er akkorder og melodi inde i programmet og derfra kan jeg så enten bruge de arrangementer som programmet foreslår, eller vælge andre eller selv kreere en bestemt basgang for eksempel. Derudover er der selvfølgelig en masse features som det vil føre for vidt at komme ind på her. Men alfa og omega for mig er, at jeg kan indsynge sang via mikrofon, og eventuelt også lægge flere stemmer ind, eller måske tilføre bølgeskvulp, fuglefløjt eller andet som MP3 filer fra en digital mikrofon jeg har.

Ser frem til dit svar og takker på forhånd for din tid.
Martin

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion