Hej Martin

Jeg er helt sikker på, at Band-in-a-Box er noget for dig. Den fremgangsmåde du beskriver er nu ikke helt rigtig. Fremgangsmåden er følgende: 1)Indtast akkorderne til melodien (incl. intro og coda). 2) Find et nogenlunde tempo. 3)Vælg hvor mange kor, der skal være. Find en stilart. Det sidste kan godt tage lang tid, da der er virkelig mange muligheder. Du har nu et playback, og er nu klar til at indspille fx vokal. Husk, man kan kun indspille et spor! Band-in-a-Box er ikke en egentlig sequenser. Man kan som sagt indspille et enkelt audiospor og bagefter mixe og evt. brænde til en CD. BIAB er fantastisk til at generere et playback, men er ikke velegnet til at bruges i hele processen fra ide til færdigt produkt. Men det er ganske let at efterbehandle og mixe sporene i en sequenser, når man har dannet sine spor, - man trækker dem simpelthen fra BIAB til sequenseren. Min anbefaling til dine behov er Band-in-a-Box samt en begynder sequenser. Når du køber BIAB følger RealBand gratis med. Her kan du indspille næsten lige så mange spor du ønsker. Du kan også vælge en lidt mere avanceret løsning som fx Reaper, Cubase Elements etc.
En sidste ting: Du skriver du overvejer at købe begynderpakken. Det kan jeg kun fraråde. RealTracks og RealDrums, som følger med de dyrere pakker er det du har brug for. Jeg formoder, du har været inde på Pg>Music's hjemmeside for at høre demoer.

Hvis du har flere spørgsmål ang. BIAB eller yderligt udstyr som lydkort etc, kan du bare spørge her i forummet. Hvis der er andre der har lyst til at give Martin et godt råd, er de mere end velkomne.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion