Hej

Jeg har i 5-6 år været næsten døv pga. en sygdom men med nye super høreapparater fra OTICON har jeg taget min gamle hobby op igen med at lave musik bla. med BiaB. Når den nye version 2012 kommer ved årskiftet vil jeg opgradere. I mellemtiden vil jeg bruge den gamle version og genopfriske kendskabet til de basale funktioner.
burde kunne ses Jeg har 2 spørgsmål. Det instrument som melodistemmen bruger burde kunne ses i ruden i menuens venstre side, når der klikkes på Melodi - troede jeg. Det er dog kun en gang imellem, at der er overenstemmelse mellem det brugte instrument og det navn som vises i ruden. Og værre er, at hvis jeg, vil skifte til et andet instruement til melodistemme og vælger det i ruden, så sker der ingen forandring. Jeg skal ind i MidiEvents for at ændre det. Det er træls.
Det andet problem er, at hvis jeg har en sang hvor melodien til første vers ligger som en midifil og jeg ønsker filen gentaget fx 4 gange (4 vers)så er virker det fint, hvis den første takt er en hel takt. Hvis det er en optakt,så springes denne første takt over ved de næste 3 vers - det er også træls.

Kan du hjælpe mig? MVH Noakit