Dine problemer med RB og BIAB kan skyldes "noget" i din computer, - det kan også være en "bug" i RB & BIAB. Det er godt at PGMusic arbejder med problemet. Jeg skal dog nævne at jeg havde et lignende problem med RealBand for nogen tid siden. Problemet forsvandt vist nok med næste opgradering. Meeen jeg bruger, som før nævnt, heller ikke RealBand til noget, - kun til at løse eventuelle problemer for brugere.

Hvis du har 2-4 timer om ugen til rådighed til lidt leg med Reaper, vil du sagtens kunne finde ud af det. Det koster jo ikke noget at prøve, da det er gratis at bruge Reaper i 30 dage (og man kan forlænge perioden uden at det koster noget). Programmet er MEGET billigt i forhold til hvad det kan og indeholder (så vidt jeg er orienteret) en opdateret og grundig manual. Hvis du kan finde en, som vil sætte dig ind i de grundlæggende begreber for optagelse af musik, kan du spare mange timer. Audacity er ikke i længden en tilfredsstillende løsning til optagelse og redigering af et helt arrangement, da der fx ikke er mulighed for at have MIDI spor og dermed bruge VST instrumenter.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 09/11/11 02:29 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion