"Jeg står også og skal lave en 4/4 om til 2/4". Man kan ikke ændre i RealTracks, da det er færdigindspillede bidder af musik, som på genial vis sammenkædes, men som sagt kan man sammensætte de forskellige RealTracks instrumenter som man vil (se ovenfor).

Hvis du vil ændre notationen til 2/4 gør således: Højreklik i første takt. Vælg Bar Settings (F5). Vælg # beats for this bar. Men feelingen ændres ikke kun notationen. Iøvrigt noterer jeg ofte 2/4 melodier som 4/4. Forskellen er ofte ens!

Der findes ingen RT som helt passer til danske sange og salmer, men derimod findes der en del MIDI stilarter i kategorien Classical, som passer perfekt. Jeg lavede engang en sammenkædning af 12 årstidssange. Jeg fandt uden problemer stilarter, som var passende. Hvis du vil have det til at lyde rigtig godt, skal du nok eksportere til en DAW og bruge en god klaver/stryger etc. sampler. Jeg vil til enhver tid foretrække MIDI stilarter til den type musik, du har brug for at lave, da de er meget mere fleksible og da de med lethed kan tilpasses med hensyn til toner, tempo og styrke.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion