Hej Lennie

Jeg vil prøve at besvare dine spørgsmål så godt jeg kan.

"Når du nu ikke ville lave audio filer i BAIB, men i en DAW, hvordan foregår det så? Åbner du den som midi fil i din DAW?
Eller optager du "live" eller direkte i den? Hvis ja, hvordan gør man det? Er det igennem dit audio modul?"

Band-in-a-Box (nyere versioner)arbejder med både audio (RealTracks og RealDrums) og MIDI.Både audio og MIDI kan trækkes med drop & drag til de fleste DAW's eller man kan hente Midi som MIDI fil. Disse to filtyper kan med held kombineres i din DAW. Dvs. at man ikke involverer audiomodulet eller skal vi kalde det audio interfacet. Det sidste besvarede vist et par spørgsmål mere.

"Med TC Twin, mener du da Impact Twin?" Ja, det gør jeg. Noget jeg ikke tænkte på, da jeg anbefalede netop dette audio interface er, at det er forbundet med firewire. Men der findes masser af gode audio interfaces med både USB og Firewire tilslutning. Prøv at se her:

http://www.4sound.dk/computer/?branch=62

Iøvrigt er der ikke mere særlig meget bøvl med drivere, - det var i "de gode gamle dage".

"I dine scenarier nævner du ikke noget DAW eller indspilningsprogram, hvorfor ikke?" Johh, Jeg nævner bl.a. Cubase, Logic, Reaper, men kunne også have nævnt Sonar og Cakewalk.

"Kender du noget til kvaliteten af disse apps til iPad: audiostar, studiotracks, meteor? Kan jeg bruge dem som DAW?" Jeg har kikket på dem og jeg synes at Meteor ser rigtig spændende ud. Meeen, hvis jeg var dig ville jeg vælge Garage Band, som er Apples egen app (49 kr). Lad dig ikke snyde af prisen. Sammen med en Alesis I/O har man faktisk et fint lille flytbart studie. Alesis I/O har indbygget lydkort af en rimelig god kvalitet.
Men igen, hvis man skal arbejde i længere tid og seriøst, bliver det for "gnidret" med en iPad. Du skriver ikke om du vil installere din Daw på Mac eller PC. Det er ikke noget stort problem at have BIAB på PC og DAW på Mac. Man kan bare bruge et USB stik til at flytte filer.

Håber du er blevet lidt klogere. Det kunne være dejligt, hvis andre brugere ville bidrage med deres erfaringer.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 09/01/12 01:09 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion