Hej Lindbjerg

Igen tusind tak for dine svar, jeg er meget taknemmelig

Jo, det er rigtigt, at du nævnte de forskellige DAW´s, det havde jeg også fået med, men det jeg mente er, at du til sidst foreslår et setup, som jeg rigtig godt kan li:

"Hvis vi forudsætter du vil have et setup som næsten ingenting fylder og som du kan gå igang med med det samme, kan du vælge følgende: iPad, Alesis I/O, TC Twin samt en opdateret udgave af Band-in-a-Box. Gør følgende: Lav og mix din sang i BIAB, send den til din iPod. Guitaren sætter du i iPod sammen med noget guitarsoftware (der findes forskelligt), mikrofonen sætter du direkte i mixeren eller evt iPad.

En anden mulighed er at mixe færdige lydfiler i dit hjemmestudie og afspille dem med iPad'en. "

Er der en DAW tænkt med i disse setups?

Jeg har en Macbook, men den er for lille, da den også rummer min mand´s interesse - fotografering

Ellers ville jeg helst køre alt på Mac. Det kommer også en dag. Så i mit ønskestudie tænker jeg, at jeg har Logic, Impact Twin og Band in a box samt en super mikrofon, midikeyboard og guitar, og som setup ud og spille Alesis io Dock og iPad.

Indtil videre vil jeg lave mine backingtracks i BIAB på PC, finde ud af at konvertere dem til audio filer, så jeg kan ligge dem i Garageband på Macbook (den kan jo ikke tage midifiler), og så jeg kan afspille dem live med guitar og sang fra min iPad.
Jeg har også en usb-mikrofon, som jeg vil prøve at optage med i Garageband sammen med backingtracks.

Eller nogen, der har en smartere idé?

Jeg oplevede iøvrigt, at da vi opdaterede Macbook´en til Mountain Lion, så lyder mine midifiler ringere og nu kan jeg ikke afspille dem i iTunes?? Det kunne jeg før. Nogen, der kender til det problem?

Glæder mig til at komme godt igang.

Lennie