Lennie spørger i an anden post: "En anden ting er, når jeg henter lånte midifiler ind i BIAB, lægger de sig ind på melodisporet. Kan man på en eller anden måde komme til at redigere i dem på de individuelle spor?"

Ja MIDI filer indlæses på Melodi- eller Solist sporet. Og man kan redigere sporene. Man gør sådan:
Importer en MIDI fil (Fil-Åbn MIDI fil). Der sker nu det, at filen indlæses på melodi eller solistsporet, akkorderne bliver oversat i Akkordarket og Stilart bliver deaktiveret. MIDI'en kan nu afspilles som i enhver anden MIDI afspiller med den forskel at man kan se akkorderne. Prøv at tjekke om de er rigtige. Engang i mellem er BIAB lidt for grundig og får for mange akkorder med.

Hvis man vil redigere trykker man på sequencer ikonet (den grønne knap med skriften Seq).Du ser nu en dialogboks som hedder Sequencer vindue...Nu kan du foretage alle mulige redigeringer. Du kan mute nogle eller alle spor (fx beholde melodien), du kan skifte instrumenter. Når du har foretaget dine valg, kan du fx aktivere stilart igen (fx med RealTracks) og hvis du har beholdt melodien får du den med en helt ny backing. Du kan selvfølgeligt let skifte toneart, stilart etc. Der er rigtig mange mulighed i denne funktion, som de fleste slet ikke kender. God fornøjelse.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 09/15/12 10:48 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion