Allerførst: I dette forum er det tilladt at stille så mange spørgsmål man vil. Hvis ikke jeg, eller en af de andre BIAB brugere, kan hjælpe dig, sørger jeg for, at problemet kommer videre til PgMusic. Man kan også henvende sig direkte til PgMusic, men de fleste problemer kan løses her i forummet.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvor fejlen ligger, men prøver lige at gennemgå hvordan Drag'nDrop funktionen virker.

[Drop] knappen bruges til at trække spor fra Band-in-a-Box til Digital Audio
Workstations, som ikke understøtter direkte “drag and drop” (fx Cubase). Mange DAWs vil
tillade at du gør dette direkte, men hvis din sequencer ikke understøtter direkte drop, af spor som endnu ikke er
genererede, kan du trække fra instrumentknappen (Gruppe, bas, piano, etc.) til Drop panelet. Når knappen bliver
grøn er sporet genereret og klar til at trække fra [Drop] knappen til din DAW.

Først laver du den sang du vil overføre. Dernæst vælger du Plug-in modus. I plug-in modus åbner Band-in-a-Box som et lille vindue, der altid er forrest på
skærmen, og opfører sig som et plug-in til din favorit DAW/sequencer, så du kan Drag-and-drop MIDI og audio (WAV) spor fra Band-in-a-Box til din favorit sequencer. Hvis du ikke kan skal du bruge dropknppen ( se ovenfor). DAW Plug-in modus er en modus i selve Band-in-a-Box programmet. I denne modus kan man let overføre spor, eller dele af et spor til andre DAW sequencere ved simpelt hen at trække dem fra Band-in-a-Box (BB) ikoner til sporvinduet i din DAW (Digital Audio Workstation).

Du kan nu let trække spor fra BB til din DAW ved at klikke på stemmen med musen (Bas, Piano etc.)
og trække den til din DAWs spor.
Du kan også trække filer til andre programmer foruden DAWs, hvis de accepterer “drop” af audio filer (WAV, WMA) eller MIDI filer. Windows Explorer (Stifinder) tillader dette.

Husk at indstille "Muligheder for DAW Plug-in". Først skal man tillade Drag n Drop. Dernæst skal man vælge de muligheder, man ønsker.

Tip: Hvis du holder SHIFT tasten, mens du trækker, vil filen droppes som MIDI (hvis det er et MIDI spor), uanset indstillingerne i Plug-in muligheder.

Tip: Hvis du holder CONTROL tasten, mens du trækker, vil filen droppes som AUDIO (hvis det er et MIDI spor, bliver det renderet til audio med den valgte DXi/VST uanset indstillingerne i Plug-in muligheder.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion