Hej Kenneth

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener, og hvad det egentlig er I vil, - men jeg prøver at besvare spørgsmålene, som jeg har forstået dem.
Hvorfor vil I flytte Midi-filen til Solistsporet, melodisporet er vel lige så godt? Det er rigtigt, at man kan se de forskellige MIDI stemmer i seqenseren, og at man her kan ændre instrument eller mute eller.... Jeg prøver at gøre som Jer - importerer en MIDI. Den er nu på melodisporet. Det ændrer jeg ikke, da det er ligegyldigt, om den er på melodi- eller solistsporet. Bemærk, at stilarter er slået fra, når man importerer MIDI'en og akkorderne er oversat. Det er altså indtil videre kun MIDIen, man hører. Formålet var at bruge RealDrums sammen med MIDIen. Åbn sequenseren og mute trommerne. Aktiver stilart og mute melodisporet med midi'en. Find en stilart med RealDrums, som passer til melodien. Mute bas, piano, guitar og strygerstemmerne. Nu spiller Din MIDI sammen med RealDrums.

Ovenstående er et virkeligt specielt tilfælde, som kun få vil benytte sig af, så derfor forstår jeg ikke at det skulle være så vigtig en funktion. Men måske har jeg forstået Jer forkert. Hvis I tror at RealDrums afspiller MIDItrommerne 'som de er', er det forkert. Hvis man vil have afspillet MIDI trommerne med 'rigtige trommer' kan det godt lade sig gøre, men det kræver en software trommesampler som fx EZ fra Toontrack. Det er jo nu muligt at tilkoble sine software instrumenter og effekter til Band-in-a-Box's (MIDI)stemmer.

Jeg kan forestille mig, at I har mange andre spørgsmål og det er du meget velkommen til. Band-in-a-Box er et fantastisk redskab for musikere, undervisere og elever som arbejder med musik, men man skal vide, hvad det kan, og også hvad det ikke er beregnet til.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 11/01/12 07:13 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion