Hej Kallesax
Ja det kan du godt, hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt. Det er ikke smart, at lave en global transponering, da der findes en smart transponeringsmulighed, som transponerer noderne, men ikke sangen. Dvs. sangen klinger i samme toneart uanset om du spiller et C-instrument eller på en af dine saxer. Du skal blot klikke Nodesystem (hvis du ikke er der i forvejen)-Muligheder. Nu åbnes dialogen Nodesystem muligheder. Her finder du et område med Transponeringsvalg. Vælg fx Tenorsax. Tryk OK og din sang er nu noteret i D-dur, hvis den klinger i C. Næste gang du åbner sangen vil den stadig stå noteret i D-dur (men klinger i C). Hvis du altsaxen fremme og skal øve, kan du bare gentage rutinen, men denne gang trykker du Altsax og pludselig vises noder i A-dur.

En endnu lettere løsning (hvis du har en nyere version af programmet)er at trykke på Øveikonet. Her kan man blot trykke på det instrument, man vil have transponeret til. Det er den letteste løsning!

En anden mulighed er at gemme tre forskellige versioner af sangen med de forskellige indstillinger. Fx 1)Min sang 2)Min sang altsax 3) Min sang Tenor

Venlig hilsen
Lindbjerg

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion