En bruger har stillet mig følgende spørgsmål:

Hvordan laver man en trommeovergang i en takt hvor akkorden bliver holdt og der så i næste takt er et betydelig temposkift? Er det en viden man kan købe sig til?
Det kan sagtens lade sig gøre. Vi har en melodi, hvor takt 8 skal holdes, men der skal stadig være en trommeovergang og tempoet skal skifte fra 110 til 130. Først: Sæt en afsnitsmarkør i takt 9. Højreklik på Akkordindstillinger. I dialogen vælger man i feltet "Pauser" "Hold akkord" og afkrydser "Alle pånær" & "Trommer". Nu holdes akkorden i takt 8, mens trommerne laver en overgang til takt 9. Højreklik igen i takt 8 og vælg "Taktindstillinger". Vælg hvilket kor tempoændringen skal gælde for, - evt. Alle kor. Vælg nu 130 i feltet "Temposkift til". Vil du evt skifte stilart, skal det også gøre i denne menu. Se illustrationer og husk, at du skal være logget på for at se billeder.

Hvad angår anden del af spørgsmålet: Er det en viden man kan købe sig til?[/i] er svaret "Ja". Man kan få undervisning via Skype hos undertegnede. Se Lindbjerg Musikproduktion

Venlig hilsen

Lindbjerg

Attached Files (Click to download or enlarge) (Only available when you are logged in)
Melodi.jpg (270.5 KB, 12 downloads)
takt.jpg (90.52 KB, 12 downloads)
akkord.jpg (47.81 KB, 12 downloads)
Last edited by lindbjerg; 02/27/15 05:19 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion