Hej,

jeg er forholdsvis ny BIAB bruger (brugte det lidt for 10 år siden), og er primært vant til logikken i GarageBand og Logic Pro X, så efter en uge med BIAB kan jeg konstatere, at indlæringskurven ikke er lige så stejl, som jeg oplevede med førnævnte Apple produkter.

Min første egentlige hurdle er, at BIAB ikke rigtig arbejder med begreberne C-stykker og Bridges. Hverken Google eller dette forum har givet mig en forklaring, jeg, på mit nuværende brugerniveau, kan forstå.

Det jeg søger er typisk passager i et nummer - hvor intensitet og oftest akkordforløb varierer fra A & B stykkerne. Jeg havde ventet dette som værende en del af at arbejde med "Song Form" - men det lader ikke til, at BIAB genkender bogstavet C i "Song Form".

Der er med garanti noget jeg har misset eller misforstået - men pt er den eneste måde jeg kan skabe den ønskede dynamik/effekt i et nummer, det sker ved at pille ved Bar Settings, og slå de enkelte tracks til og fra henover kompositionen.

Jeg fornemmer at jeg via StyleMaker selv kan lave disse variationer - men er der nogen der kan pege mig i en bedre eller mere logisk retning?

Mvh
Peter

BIAB 2015 MAC

Peters Garage