"hvorfor sker det når jeg f.eks. åbner en midi fil som f.eks. er skrivet i 2/4 takt så laver BIAB
det om til 4/4 takt"

Svar: BIAB behandler ofte 2/4 som 4/4, men du kan sagtens finde stilarter som spiller 2/4. Når man skal afspille eller skrive noder, kan man ændre taktangivelse ved enhver takt. Gør sådan: Højreklik på en takt du vil ændre (f.eks første takt, hvis man vil have 2/4 hele vejen igennem) Vælg Taktindstillinger- vælg "# slag i denne takt".

"Det driller også med styels, det passer som regel ikke med melodien, men det er nok mig der ikke kan
håndtere programet i nu."
Svar: Der findes efterhånden omkring 1000 stilarter, så det skulle være muligt at finde en stilart, som passer! Men, med så mange stilarter tager det selvfølgeligt tid at sætte sig ind i det.

VH

Peder Lindbjerg

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion