Hej Peter
Du har fuldstændig ret: PgMusic har en fantastisk omsorg for kunderne. Bare det at de oversætter til så mange sprog og har fora (med en bestyrer) i mange sprog er en fantastisk kundeservice.

Og ja, Band-in-a-Box er ikke ud som et normalt Mac program. Det er ikke ligefrem æstetikken som er i højsædet, men en af forklaringerne er, at BIAB er et meget gammelt program og er aldrig rigtig blevet omskrevet fra grunden; man har lagt lag på lag. Det er også derfor at programmet ikke altid er lige intuitivt. Til trods for det kan man ikke sige, at de sparer på deres RealTrack artister. Især indenfor jazz og country er det jo verdensstjerner som spiller. Det kunne være en god ide at få nogle timer hos "dette forums musiklærer". Desværre behøver mine elever som regel kun få timer til at få styr på BIAB. Jeg ville gerne have de blev lidt længere wink

Det er klart, at du ikke kan styre, hvad de enkelte tracks spiller, da det er audioindspilninger. Jeg plejer at overføre sporene til Cubase og derefter generere flere spor med det samme instrument. I din DAW kan du evt sammenklippe det der falder i din smag. Hvis du vil have helt styr på hvad der skal spilles kan jeg anbefale SuperMidi Tracks, da det jo som det fremgår, er MIDI som du kan redigere efter behag i din DAW. Her kan du også vælge det VST instrument, som du behager.

I StylePicker får du kun vist de Styles du har købt. Hvis du bruger div. filtre kan man reducere antallet af muligheder betragteligt. Fx kan du i RealTracks picker vælge IKKE at se de RealTrack du ikke har.

Du skriver: "Jeg oplever, at når jeg..." Det har jeg aldrig oplevet! Det næste problem du beskriver har jeg heller ikke stødt på. Det kan være en bug. Jeg har endnu ikke gennemtestet 2015 versionen.

Du beklager dig over, at du ikke kan se hele arrangementet. Prøv at klikke Ctrl. T, Så har du hele skærmen med Chordsheet.

Band-in-a-Box har sin egen Chordsuggester: Tryk på Melodistikonet. Her kan du få BIAB til at foreslå alle mulige akkordsammensætninger. Du kan styre en hel del parametre, fx hvor mange takter, toneart, tempo etc. Jeg tror du bliver rigtig glad, når du opdager, at programmet - trods sit udseende - kan helt utroligt mange ting.

Venlig hilsen
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 07/29/15 12:23 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion