Log in to post
|
Print Thread |
|
|
|
|
Dansk Band-in-a-Box bruger forum
|
Enthusiast
|
OP
Enthusiast
Åbning af BB sang og Midi fil, Når jeg åbner en midi fil (sang) med BIAB kan jeg ikke ændre Instrumenter, Hvis den f.eks. er for klaver og jeg vil ændre den for klarinet.
Hvordan gør man.?
Jørgen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Expert
|
Expert
Nedenstående kan sikker bruges af mange, som ikke har opdaget alle BIAB's finesser.
Band-in-a-Box er faktisk den ultimative MIDI fil afspiller, da man får fortolket akkorderne samtidig med, at man hører den originale MIDIfil. Midifilen afspilles på Melodisporet (alle instrumenter). Du gør således: Gå til Fil – Fil Åbn MIDIfil. Vælg en MIDI fil Filen indlæses nu på melodisporet, akkorderne fortolkes og stilarten deaktiveres. Du kan nu høre MIDIfilen som i enhvert anden MIDIafspiller. Tryk på SQ symbolet (lille grøn knap). Sequenser vinduet åbnes og du kan frit ændre alle instrumenter. Afkryds ”Åbn/Gem kanaldata med sange”. Hvis man ønsker at bruge BIAB stilarten med f.eks melodistemme, skal man gøre sådan: Åbn MIDIfil som før. Åbn sequenseren. Mute alle spor undtagen melodisporet. Aktiver stilart og find en som passer til sangen. Man har nu et helt nyt arrangement af sangen.
VH Lindbjerg
Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enthusiast
|
OP
Enthusiast
Hej igen
1000 tak for hjælpen, lige et tillægspørgsmål. når man gemmer en fil i BIAB er det i en .MGU fil, der findes melodier som er gemt som f.eks. .MG5 og MG8 hvad er forskellen.?
VH Jørgen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enthusiast
|
OP
Enthusiast
Citat:
Hej igen
1000 tak for hjælpen, lige et tillægspørgsmål. når man gemmer en fil i BIAB er det i en .MGU fil, der findes melodier som er gemt som f.eks. .MG5 og MG8 hvad er forskellen.?
VH Jørgen
Hej Igen
Jeg kan lige nå at komme med et tillægs spørgsmål Når man vælger ’Lav standard MIDIfil’
Åbner fil f.eks. i Finale eller Cakewalk, misser det nogen gang at der komme flere noder end der skal være, f.eks. i melodistemmen en ”2 klang” Hvad kan skyldes det?
Jørgen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Expert
|
Expert
Hej Jørgen
Sange gemmes altid med bogstavet "U" som sidste bogstav i filudvidelsen, uanset om de er gemt med en af de indbyggede stilarter eller ej. Hvis man f.eks laver en sang med stilarten ZZJAZZ.STY (dvs. en af de 24 indbyggede stilarter), ville tidligere versioner af BB gemme sangen som MySong.MG1 ('1' indikerer stilart #1 – ZZJAZZ). Nu gemmes den som MySong.MGU. Ældre sange som åbnes med .MG1 endelsen, bliver stadig gemt som MG1 for at undgå dobbelte sangfiler. Hvis du har en audiofil associeret til sangen, vil audiodelen blive gemt separat og blive døbt MySong.WAV.
"Åbner fil f.eks. i Finale eller Cakewalk, misser det nogen gang at der komme flere noder end der skal være, f.eks. i melodistemmen en ”2 klang” Hvad kan skyldes det?" Svar: Jeg tror det skyldes, at små fejlanslag som filtreres fra i BIAB, men som jo stadig er der. Er det altid melodistemmen?
VH Lindbjerg
Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enthusiast
|
OP
Enthusiast
hej
>Svar: Jeg tror det skyldes, at små fejlanslag som filtreres fra i BIAB, men som jo stadig er der. Er det altid melodistemmen? >
Jeg ikke lige overskue om det kun er melodistemme. det er ikke alle melodier, jeg har oplevet det ved 1 Jeg indtaster en melodi i Finale, manuel indtastning, gemmer den som midi fil. åbner den i BIAB og konvertere den som MGU (som du før har beskrevet) og det er som det skal være, hvis jeg så igen med BIAB ’Lav standard MIDIfil’ og åbner den nye midi fil i Finale så er der nogen af noderne med "fejlanslag" men det lyder stadigvæk som det skal, hvis man så rediger og sletter "fejlanslagen" lyder det helt forkert. Man skal nok lade være med at gå frem og tilbage, det vil nok give flere fejl.
PS. Det er et kanon godt program, Jeg er stadigværk ikke kommet over chokket over godt et program det enlig er. Jeg skal bruge det til bla. Når jeg øver mig på klarinet eller saxofon, for det lidt kedelig altid at spille solo.
Fortsat god weekend
Jørgen
Jørgen Bodholdt 2610 Rødovre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Expert
|
Expert
Jeg kan ikke rigtig give en forklaring på fænomenet uden at se hvordan det ser ud. "PS. Det er et kanon godt program, Jeg er stadigværk ikke kommet over chokket over godt et program det enlig er". Du har fuldstændig ret, - og når du kommer dybere ind i programmet, vil du opdage mange fikse funktioner og detaljer, som kan være rigtig brugbare. Prøv at "bladre" lidt i manualen. VH Lindbjerg
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ask sales and support questions about Band-in-a-Box using natural language.
ChatPG's knowledge base includes the full Band-in-a-Box User Manual and sales information from the website.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Holiday Weekend Hours
Our Customer Service hours this weekend are as follows:
Friday, April 18: 8:00 - 4:00
Saturday, April 19: closed
Sunday, April 20: closed
Monday, April 21: Regular hours
Thank you!
Band-in-a-Box 2025 French Version is Here!
Bonjour à tous,
Band-in-a-Box® 2025 pour Windows est disponible en Français.
Le téléchargement se fait à partir du site PG Music
Pour ceux qui auraient déjà acheté la version 2025 de Band-in-a-Box (et qui donc ont une version anglaise), il est possible de "franciser" cette version avec les patchs suivants:
BIAB 2025 - francisation
RealBand 2025 - francisation
Voilà, enjoy!
Band-in-a-Box 2025 German Version is Here!
Update Your Band-in-a-Box® 2025 to Build 1128 for Windows Today!
Already using Band-in-a-Box 2025 for Windows®? Download Build 1128 now from our Support Page to enjoy the latest enhancements and improvements from our team.
Stay up to date—get the latest update now!
Update to RealBand® 2025 Build 5 Windows Today!
Already using RealBand® 2025 for Windows®? Download Build 5 now from our Support Page to ensure you have the latest enhancements and improvements from our team.
Get the latest update today!
PowerTracks Pro Audio 2025 for Windows is Here!
PowerTracks Pro Audio 2025 is here! This new version introduces many features, including VST3 support, the ability to load or import a .FLAC file, a reset option for track height in the Tracks window, a taller Timeline on the Notation window toolbar, new freeze buttons in the Tracks window, three toolbar modes (two rows, single row, and none), the improved Select Patch dialog with text-based search and numeric patch display, a new button in the DirectX/VST window to copy an effects group, and more!
First-time packages start at only $49. Already a PowerTracks Pro Audio user? Upgrade for as little as $29!
www.pgmusic.com/powertracks.htm
Video: Summary of the New Band-in-a-Box® App for iOS®
Join Tobin as he takes you on a tour of the new Band-in-a-Box® app for iOS®! Designed for musicians, singer-songwriters, and educators, this powerful tool lets you create, play, and transfer songs effortlessly on your iPhone® or iPad®—anytime, anywhere.
Band-in-a-Box® for iOS® :Summary video.
Check out the forum post for more information.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Forums58