Melodisten er en funktion, som laver en melodi efter en "opskrift". Forskellen på den og solisten er, at Melodisten laver ene melodi efter f. eks denne opskrift A1, A2 (samme melodi som A1, men ofte med en anden slutning, som leder op til B-stykket), B, A3 (som er identisk med A1 men ofte igen med en anden slutning). Altså den helt alm. opskrift på en melodi.

Men hvad skal man så bruge den til???

Jeg har brugt den til at øve bladspil, da melodierne er mere enkle end dem Solisten laver. Jeg har også hentet inspiration til melodistumper, når jeg var gået helt i stå. Hvad gør I?
Melodisten laver ikke selv en titel; det gør titelgeneratoren, som er en lidt pjattet funktion. Den bruger jeg i hver tilfælde ikke!

Du må ændre alt det du vil i filerne, og kan du lave et hir med Melodisten er der ingen copyright fra PG's side, meeen det er nu tvivlsomt at man kan autogenerere er hit.

"....er der et bibliotek hvor men kan indsætte melodier
så de køre med ’Melodist’" Jeg forstår simpelt hen ikke spørgsmålet.

VH

Lindbjerg

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion