Jeg har endnu ikke set den nye Mac version, men jeg glæder mig virkeligt til at prøve den. BIAB kan IKKE stemmes, men understøtter dit lydkort mastertune, kan det lade sig gøre. I Windows versionen går man til GM-Mastertuning, som åbner dialogen Master finstemning.
Her står bl.a. "Bemærk: Ikke alle lydkort/ moduler understøtter Master Tuning. De som gør omfatter Roland Sound Canvas, Yamaha XG, SoundBlaster AWE64, Live og flere. For at se om dit lydkort understøtter Master Tuning, tryk TEST knappen." Der står endvidere: "Dette tillader dig at MASTER TUNE dit lydkort eller lydmodul. Dette er nyttigt hvis du spiller sammen med et instrument eller indspilning som ikke let kan omstemmes, eksempelvis et akustisk piano. En indstilling på 0 er almindelig kammertone 'A ".
Topneomfanget er +/- en halv tone. Hvis denne dialog ikke findes i Mac versionen, - skriv venligst igen.

VH
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 08/17/09 10:17 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion