Hej Jørgen

Jeg forklarer hele proceduren så alle måske kan få glæde af det.
For det første afspejles diverse legatobuer, staccato m.m som indsættes i nodesystem ikke i playback.
Men først lige en forklaring på, hvordan man indsætter de forskellige tegn.
1) Vælg Nodesystem
2) Vælg editerbar modus
3) Indfarv f.eks to noder som skal bindes sammen af legatobue (eller staccato eller andet)
4) Højreklik og vælg "Nodesystemsymboler" vælg f. eks "Legatobuer". Nu åbnes menuen "Nodesystem begivenheder" . Vælg det ønskede.

Nu er legatobuen indsat i nodesystemet, men det afspejles ikke i playback. Hvis man ønsker at redigere, hvorledes melodien afspilles, kan man f. eks gøre således (man kan ændre afspilning på flere måde, men dette er en af dem).

Åbn Pianorullen (ikonet ligner et lille rør) ved at trykke på ikonet eller Vindue - Pianorulle.
Her kan man let trække tonen til den længde, man ønsker. Man kan også ændre tonehøjde ved at trække op eller ned. Endvidere kan man ændre velocity (anslag) i den nedre halvdel af vinduet for at får en mere autentisk frasering.

Hvis man f.eks vil ændre egenskaberne for en enkelt tone, kan man højreklikke på den og vælge "editer tone" . Man kan nu ændre tonehøjde, anslag, tonelængde m.m.

VH
Lindbjerg

Last edited by lindbjerg; 08/22/09 01:07 AM.

Musiker. Har lille musikproduktions virksomhed (nodeskrivning, undervisning, studie, oversættelse af bl.a. BIAB). Hvis du synes Band-in-a-Box er vanskelig at komme i gang med, kan jeg tilbyde undervisning via Skype, - også i Cubase. Se min Facebook profil Lindbjerg Musikproduktion