Har BIAB 2009 Audiophile versionen på hårddisk. Beställde precis BIAB 2010 Audiophile versionen från PG Music. Det slår mig nu så här i efterhand att den här versionen ligger på en hårddisk som kräver extern strömförsörjning. Har tidigare kopplat 2009 versionen till min bärbara som då strömförsörjts via USB. Men om jag nu ska ha extern strömförsörjning så undra jag om BIAB 2010s hårddisk fungerar i svenskt elnät? Jag har sen tidigare adaptrar så att kontakterna fungerar men det är ju värre om hårddisken överhuvud taget inte klarar av 220 W.

Ett annat problem med extern strömförsörjning är att det tidigare var mycket smidigt att ta med sig sin bärbara dator och arbeta utan att behöva vara låst till ett eluttag. Med 2010 blir detta inte möjligt då jag internt i datorn inte har hårddisk kapacitet att lägga över hela versionen. Är det så att med Audiophile versionen så medföljer Wav filerna och de komprimerade? Om de komprimerade filerna följer med så skulle jag kunna lägga programmet på hårddisken och endast ta fram den externa hårddisken när jag behöver tillgång till Wav-filerna. Går detta och hur gör man?

Jag hade hoppats att de komprimerade filerna skulle gå att ladda ner efter beställningen men får då ett meddelande att Audiophile versionen är så stor att den inte går att ladda ner. Kunde man inte ha fått ladda hem de komprimerade filerna?

Allt gott
Patrik