Hej Kenth

Jag svarar utifrån 2008.5 versionen och hoppas att du har samma. (Svensk språkfil till den är sedan ett tag översatt. PG Music kommer att meddela så snart den finns tillgänglig för nedladdning).

Du gör inställningarna som krävs i menyn "Solist". "Generera och spela ett solo (shift F4)" och sedan markerar du det korrekta i "Solar vilka korus?" Se till att du har "Tysta melodin i mellankorus" förbockad i menyn "Melodi i Huvudfönstret.

Solisten dröjde sig dock kvar en bit i sista melodikoruset om jag använde Midi-solist. Använde jag RealTrack-solist fungerade det helt perfekt.Du får prova dig fram tills du får det som du vill, det fungerade som sagt bäst med RealTracks-solist. Nu i 2008.5 har ju RealTracks byggts ut till att omfatta ett stort antal instrument, så det låter ju på ett helt annat sätt nu.

Att det som i ditt fall endast fungerade första gången och sedan slumpmässigt, har jag inget svar på. Det är många inställningsvariabler, några av dem utför samma sak. Jag fick det att fungera när jag gjorde enligt min beskrivning ovan,(valde tre korus i huvudfönstret vid uppspeln).

Hoppas detta hjälpte dig, annars är det bara att höra av sig igen.

Lycka till!

Mvh
Stefan J

Last edited by StefanJ; 06/18/08 03:23 PM.